"ארגוני מודיעין מהעולם מגיעים ללמוד מכם"

שלמה ריזל No Comments on "ארגוני מודיעין מהעולם מגיעים ללמוד מכם"

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד בטקס אות הערכה על הישג מודיעיני-מבצעי לשנת 2021 של שירות הביטחון הכללי: "ארגוני מודיעין מהעולם מגיעים הנה באופן קבוע ללמוד מהשב"כ הישראלי איך נלחמים מול היקפי טרור ואיומים שאף מדינה מערבית לא מתמודדת מולו. הטכנולוגיה המתקדמת שמפותחת בשירות מאפשרת למדינת ישראל להיות תמיד צעד אחד לפני האויב"

צילום: קובי גדעון\לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד וראש שירות הביטחון הכללי רונן בר העניקו היום (ה') במטה השב"כ את אות הערכה של ראש הממשלה על הישג מודיעיני-מבצעי לשנת 2021.

אות הערכה של ראש הממשלה וראש שירות הביטחון הכללי מוענק למבצע או פרויקט מהתחום המודיעיני-מבצעי בו באו לידי ביטוי מצוינות, חדשנות, מקצועיות, יצירתיות יוצאת דופן, תכנון, ביצוע מקצועי וללא דופי, ותוצאה שיש בה תרומה כבירה להשגת יעדי השירות בתחום האיסוף והסיכול.

תעודות הוקרה הוענקו ל-7 מבצעים פורצי דרך, לעובדות ועובדים שלקחו חלק בהובלתם, וכן לנציגי גופי הביטחון הפועלים בשילוביות ובשיתוף פעולה עם השב"כ.

המבצעים שנבחרו הינם מבצעים מודיעיניים, טכנולוגיים וסיכוליים ממודרים שבוצעו בשנה החולפת על ידי השב"כ בזירות מורכבות, קרובות ורחוקות, אשר הביאו לפריצות דרך מודיעיניות וסיכוליות, תרמו תרומה משמעותית לביטחון המדינה בתחומים עליהם מופקד השירות ביניהם סיכול טרור, סיכול ריגול, פיתוח כלים ועליונות טכנולוגית ומבצעית.

בין המבצעים הזוכים, מבצע לחשיפת תשתית חמאס צבאית רחבת היקף בגדה, בהכוונת "מרחב הגדה" וסיכול תכנית למימוש פיגועי תופת וירי ביהודה וירושלים. המבצע כלל סיכול חוליה צבאית, סיכול מבוקש שתכנן לממש פעילות צבאית בטווח הזמן המיידי, מעצרים רבים וחקירות פעילים בהיקף נרחב (מעל 60 פעילים), שהניבו הסגרת כלי נשק רבים, חומרי נפץ ואביזרים להכנת מטעני נפץ.

מדברי ראה"מ המעבר לפיד: "השב"כ סיכל מתחילת השנה מאות פיגועים. פיגועי ירי, מטענים, התאבדות וחטיפה. אתם לא עובדים מול מציאות סטטית, אלא מול מציאות משתנה".

"מה שנמצא מולנו הן שורה של זירות מאוד שונות אחת מהשנייה, ושורה של אתגרים מאוד שונים אחד מהשני. מה שהשב"כ עושה בג'נין ובשכם שונה מאוד ממה שהוא עושה בסייבר. האיסוף שהוא עושה במדינות רחוקות שונה מאוד ממה שהוא עושה בעזה. המודיעין המסכל שמופעל מול מעצמות זרות שונה מאוד מפיקוד על מבצעים מורכבים של אבטחת אישים".

"אני מתפעל מכם. מהשכל, מסולם הערכים, מהתרבות הארגונית, מהעובדה שאתם ארגון לומד שלא מפסיק לרגע לנסות להשתפר, וכמובן, מהתוצאות. אני לא היחיד שמתפעל מכם. ארגוני מודיעין מהעולם מגיעים הנה באופן קבוע ללמוד מהשב"כ הישראלי איך נלחמים מול היקפי טרור ואיומים שאף מדינה מערבית לא מתמודדת מולו".

"כדי לנצח את המלחמה המתמדת הזו, צריך תמיד להקדים את הצד השני. הטכנולוגיה המתקדמת שמפותחת בשירות מאפשרת למדינת ישראל להיות תמיד צעד אחד לפני האויב" אמר לפיד בטקס.

מדברי ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר: "המבצעים והפרויקטים שזכו היום לאות הערכה של ראש הממשלה משקפים את עיסוקו של השב"כ בעולם המלחמה ובמלחמה היומיומית שלו בין המלחמות. המבצעים נעים על המנעד בין העולם החסוי של המודיעין לבין העולם הגלוי של האבטחה, זאת לצד השקעה בפרויקטים ופיתוח יכולות".

"בעקבות מבצעים אלו ואחרים אנו מצליחים להתמודד עם היקפים בלתי נתפסים של טרור. בזכות הפרויקטים והמבצעים נדע להתמודד טוב יותר עם איומי טרור וריגול חדשים.
מאחורי המבצעים והפרויקטים יש תכנון, טכנולוגיה ותהליכים, אבל מעל לכל, יש אנשים מצוינים, נחושים ומלאי רעיונות והם בסוף אלו שלהם מגיעה ההערכה".

 



0 תגובות